mandag 24. mai 2010

Uke 13, 2010

På torsdag var det mye stress, og lærlingene ble bare rett og slett sendt ut for å fikse pumper. Vi overmannet pumper og tok de med tilbake til verkstedet. I verkstedet skiftet vi pakninger, reparerte andre nødvendige ting og vasket/pusset forskjellige deler. Det var egentlig det jeg gjorde stort sett hele dagen.

Jeg fikk for det meste i oppgave og vaske/rense deler av pumpa. Jeg satt også inn en ny pakningpå flensene til pumpa. På fredag skulle vi montere pumpa, så den var så å si klar på torsdag.

Vi startet også og demontere en lagerbukk. Det var litt problemer fordi kulelagrene satt veldig fast, så vi måtte bruke en avpresser. Man pumper og lager trykk, for å presse det man vil ut/ned.

På fredag dro vi opp på felles får å hente noen stålplater slik at jeg kunne øve meg litt mer på sveising med pinne. Jeg øvde meg først og fremst på vertikal stigene og 3 lags kilsveis, horisontal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar