mandag 24. mai 2010

Uke 12, 2010

I dag startet jeg dagen med å gå ut i anlegget med tidlig. Terje og jeg skulle kikke på en kompressor vi skulle skifte olje på, og muligens c-glass. Det ble det aldri noe av, for når vi søkte om arbeidstillatelse fikk vi ikke tillatelse.

Men, det vi gjorde da, var å demontere en liten kompressor. Kompressoren hadde blitt kjørt for tørt, eller varmt. Det vil si at den antageligvis har vært på med stengte ventiler. Da har ikke sperroljen smurt stempelet, og det har smeltet. Så det var vært en utrolig høy varme inne i kompressoren.

Da kompressoren var ferdig demontert startet jeg og glassblåse noen flenslokk og andre deler. Senere kom Anne Gro på besøk, læreren min og ansvarlig for mekaniske lærlinger. Hun fikk en liten omvisning på verkstedet og fikk pratet med sjefen min. Der pratet vi litt om at min tid i bedrift kunne brukes til å prøve det vi har i teori på skolen. Så det gleder jeg meg til. Neste uke skal jeg prøve litt mer dreiing, litt mer avansert. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar